1.6 sr bierze olej 1 l na 1000km co robić ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skrzyna
    Classic
    • 2011
    • 2

    1.6 sr bierze olej 1 l na 1000km co robić ?

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez rafik11
    nie wyłącza się clumbus
    nigdy się nie wyłączał- włącza się natomiast wybieranie głosowe przy naciśnięciu rolki
    Pod warunkiem, że masz włączone PTT, jeśli nie masz - działa jako MUTE.
  • maciejrutkowski
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    1.6 sr bierze olej 1 l na 1000km co robić ?

    witam moja octawia 1.6 sr robi 1200km z polski so szwajcari i znika mi litroleju z silnika co z tym zrobić ? mam teraz 23000 tyś na zegarze 1.6 sr

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Przy tak małym przebiegu to zbyt dużo mam w swoim ten sam silnik i przebieg 10 x większy i olej starcza od zmiany do zmiany. Na początek zmienił bym pierścienie
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • noswer
        Ambiente
        • 2008
        • 232

        #4
        1. Sprawdź czy nie ma wycieków - jesli po normalnej jeździe czysto pod autem to zobacz jeszcze przy simeringu przy rozrządzie - mi tam trochę ucieka jak auto jest na wyższych obrotach
        2. jaki rocznik auta (skoro AKL to raczej nie 2-3 letni) ? jesteś pewny że tylko 23k km? Czy auto twoje od nowości czy też kupiłeś używkę? od początku tak wcinał czy od jakiegoś momentu?

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez maciejrutkowski
          witam moja octawia 1.6 sr robi 1200km z polski so szwajcari i znika mi litroleju z silnika co z tym zrobić ? mam teraz 23000 tyś na zegarze 1.6 sr
          kwestia jeszcze jak jedziesz, jak mocno garujesz to może i ten litr oliwy wciągnąć
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • maciejrutkowski
            Classic
            • 2010
            • 13

            #6
            auto ma oryginalny przebieg rocznik 2000 zaczeło się branie oleju po trasach w alpach i jest coraz gorzej teraz to już ponad litr na 1200km sprawdzam po przejechaniu trasy i znika coraz więcej wycieków zero i nie dymi minimalnie rano przy odpalaniu ale nie na niebiesko dlatego mam wątpliwości co robic dalej remont czy inne auto młodsze

            Komentarz

            • djwyrebas
              Ambiente
              • 2011
              • 214

              #7
              Re: 1.6 sr bierze olej 1 l na 1000km co robić ?

              Zamieszczone przez maciejrutkowski
              mam teraz 23000 tyś na zegarze 1.6 sr
              kolega raczej ma na myśli 230 tyś km, czyli 230 000 km.
              gazu, bo dogania nas starość!

              Komentarz

              • noswer
                Ambiente
                • 2008
                • 232

                #8
                z opisu wynika że coś mogło sie rozszczelnić... - możliwe że jak dałeś mu po garach to jakieś uszczelnienia zaczeły puszczać

                ja na twoim miejscu po dokładnym przejrzeniu auta ( po mojemu zgodnie z opisem musiało się coś rozszczelnić - i to raczej jakieś uszczenienie - odkręcałeś wszystkie osłony?)

                rozważyłbym zmianę na półsytetyk - jest to gęstszy olej - co daje szansę na to że nie bedzie tak spierniczał jak pełny syntetyk

                Komentarz

                • Ivanhoe1976
                  Classic
                  • 2011
                  • 3

                  #9
                  Proponowałbym na początek wymienić uszczelniacze zaworowe. Koszt niewielki - części i robocizna jakieś 100-150 zł.

                  Komentarz

                  • mroko
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 659
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    maciejrutkowski,
                    Na początek to nic nie wymieniać tylko sprawdzić dokładnie czy nie ma wycieków, ciśnienie na cylindrach i zrobić próbę olejową.
                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                    Komentarz

                    • maciejrutkowski
                      Classic
                      • 2010
                      • 13

                      #11
                      ja mam półsyntetyk max-life 10w40
                      silnik jest suchy i pod spodem i na górze więc gubienie oleju odpada i jeszcze jena sprawa płyn chłodniczy też znika mniej niż olej ale ubywa jakieś 0.2l na 1000km i nie dostaje się do oleju wycieków też nie widzę a zaczęło się to dziać po przekroczeniu 200tyś km

                      [ Dodano: Sro 18 Kwi, 12 15:32 ]
                      A i ogólnie auto robi się mułowate i pali sporo był na vagu ale nic nie pokazało żadnych błędów nic

                      Komentarz

                      • mroko
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 659
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Wygląda na to że masz walniętą uszczelkę pod głowicą.
                        Posprawdzaj wszystko tak jak pisałem wcześniej i będzie wiadomo co dokładnie się dzieje.
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz

                        • maciejrutkowski
                          Classic
                          • 2010
                          • 13

                          #13
                          ok wracam 1 maja do domu i zajmę się tym dziękuje i pozdrawiam.

                          Komentarz

                          • luki1304
                            Drive
                            • 2010
                            • 55

                            #14
                            Mam taki sam silnik i tez brało mi przy normalnej jezdzie koło 1 l oleju/tys km, nie było wycieków , tylko troche dymił. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze , uszczelke pod głowicą ,głowica była planowana, wymienione pierscienie (łącznie koło 1 tys zł) , problem znikł. Zrobiłem ok 10 tys km od remontu i niespodzianka , pękł mi tłok. Obecnie auto stoi u mechanika i czeka na przeszczep silnika. Z tego prosty wniosek : przy SR-ach lepiej sie nie bawić w remonty tylko szukac drugiego silnika.

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez luki1304
                              Mam taki sam silnik i tez brało mi przy normalnej jezdzie koło 1 l oleju/tys km, nie było wycieków , tylko troche dymił. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze , uszczelke pod głowicą ,głowica była planowana, wymienione pierscienie (łącznie koło 1 tys zł) , problem znikł. Zrobiłem ok 10 tys km od remontu i niespodzianka , pękł mi tłok. Obecnie auto stoi u mechanika i czeka na przeszczep silnika. Z tego prosty wniosek : przy SR-ach lepiej sie nie bawić w remonty tylko szukac drugiego silnika.
                              Nie zgodze sie- zależy kto i jak robi silnik to po pierwsze po drugie jak "nowy" wysra sie za 500km to co wtedy?
                              Kolejne koszty :P
                              Trzeba oddać głowice do naprawde dobrego warsztatu- partaczy jest sporo na rynku i wszystko porządnie poskładać na dobrych cześciach- zalac olej zrobic 2-3 tyś km wymienić olej na jakis porządny i cieszyć sie jazdą bez problemów związanych u ubytkami.


                              Jeśli chodzi o Alpy- silnik dostal mocno w palnik - lałeś jakiś olej który sie nie spisał w tamtym klimacie pierścionki i uszczelniacze sie zgrzaly i oto efekt
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              Pracuję...